"Профілактика залучення дітей у деструктивні субкультури" (на допомогу педагогам)

wym-1678923543278

Кольоротерапія: лікуємо себе самі wym-1682636770388

Агресія: добре це чи погано? wym-1682636716257

Долаємо панічні атаки wym-1669462930906

Як взаємодіяти з дітьми, якщо один з батьків на фронті

wym-1669463014461

/Files/images/psu-1024x745.jpgПсихологічні хвилинки на уроках:

Практика Обніми своє тіло wym-1649156561951

/Files/images/images.png

ВПРАВА "ДЕРЕВО" ДЛЯ СТАБІЛІЗАЦІЇ ВНУТРІШНЬОГО СТАНУ УЧНІВ wym-1649156645039

/Files/images/images.png

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ ЩОДО РОБОТИ З УЧНЯМИ, ЯКІ ВІДНОСЯТЬСЯ ДО ГРУПИ РИЗИКУ

1. Необхідно дати відчути дитині, що вона належить до групи, класу, не відторгнута і займає важливе місце в колективі. Однак не можна примушувати її жити в "кучі” і обов’язково бути на очах. Кожен має потребу в тому, щоб побути наодинці з самим собою, тим більше дитина.

2. Заохочуйте дитину в тому, щоб вона дозволяла собі приємно проводити час, яке потребує взаємодію з людьми.

3. Виставляйте малюнки дитини, поробки, твори, одним словом, все те, що може зацікавити оточуючих. Це буде підвищувати впевненість дитини в собі, почуття самостійності. Хваліть її частіше. Допоможіть їй розпізнати та виразити приховані почуття, використавши для цього такі надійні канали, як малювання, роботу по дереву, ліплення, шиття ляльок, читання вголос розповідей, музику. Частіше запитуйте що вона відчула в тій чи іншій ситуації...

4. Дізнайтесь, з ким дитина хотіла б працювати в групі і хто з дітей має на неї найбільший вплив. Розробіть план дій для дитини його бажаним партнером.

5. Записуйте на аркуші паперу або реєструйте подумки скільки разів на день ви звертались до дитини і скільки разів ви висловили позитивні репліки і коментарі в її адресу. Перевіряйте цей "список” в кінці дня. Це буде нагадувати вам про ваше добре починання і про успіхи вашої дитини

Вправи для розвитку обдарованості

Рекомендовані вправи:

· Учням роздають смужки кольорового паперу. У них виникають візуально-кінестетичні асоціації.

· Учні фіксують свої відчуття, намагаються викликати кольорові аналоги – «зафарбовують» відчуття.

· Учням пропонують заплющити очі, швидко розплющити їх і подивитися на певний предмет.При цьому намагатися пережити всі відчуття, що може викликати цей предмет одночасно.

Можна запропонувати уявити ліс, море, і водночас «побачити», «почути», «пережити», «відчути» його смак, запах...

«Передача енегрії»

Уявіть перед собою будь-яке джерело енергії. Воно зігріває вас, дає вам енергію. Спробуйте відчути, як енергія діє на вас. Вдихніть її. Уявіть таке саме джерело енергії за вошою спиною. Відчуйте, як хвилі енегрії торкаються вашої спини.

Розмістіть джерело енергії праворуч від вас. Відчуйте дію енергії на праву половину вашого тіла.

Уявіть джерело енергії над собою. Відчуйте, як енергія діє на вашу голову. Уявіть енергію під вашими ногами. Відчуйте, як вона підіймається вгору і розтікається вашим тілом.

Уявіть, що ви посилаєте енергію спочатку одній людині, а потім іншій. Відмітьте, яких саме людей ви обрали. Тепер передайте енергію своїй родині, друзям, знайомим.

«Храм тиші»

Уявіть, що ви прогулюєтесь околицею великого гомінкого міста. Спробуйте відчути, як ваші ноги ступають бруківкою. Зверніть увагу на перехожих, вираз їхніх облич, фігури. Відмітьте, що деякі стривожені, а деякі спокійні та радісні. Зверніть увагу на транспорт, його швидкість, на сигнали автомобілів. Можливо, ви чуєте інші звуки? Зверніть увагу на вітрини магазинів. Можливо, ви помітили у натовпі знайоме обличчя? Ви підійдете і привітаєтесь, чи пройдете повз. Зупиніться і подумайте, що ви відчуваєте на цій вулиці.

Тепер поверніть і прогуляйтеся тихою спокійною вуличкою. Ви незабаром побачите велику будівлю, яка за архітектурою відрізняється від усіх інших. На ній вивіска «Храм тиші». Ви розумієте, що цей храм – місце, куди не долинають ніякі звуки, де ніхто ніколи не промовив жодного слова. Ви підходите і торкаєтеся великих різьблених дверей. Ви відчиняєте їх, входите, і вас огортає повна і глибока тиша...

Коли захочете залишити храм, штовхніть двері та вийдіть на вулицю. Як ви почуваєтеся? Запам’ятайте дорогу, яка веде до храму тишіщоб ви могли, коли захочете, повернутися туди.

Під час виконання багатьох вправ доцільно розприділяти учнів на групи. У малих групах діти почуваються впевненіше, утім, деколи вони не можуть легко й невимушено обрати партнера для вправи, думаючи приблизно так: «А раптом мене не оберуть? А раптом мене оберуть останнім? А раптом група до якої я потраплю, до мене погано ставитиметься?».

Методи поділу на групи:

· Попросіть учнів підняти руку і знайти того, хто також підняв ліву чи праву руку.

· Запропонуйте учням розрахуватися за номерами.

· Роздайте учням картки з фігурками. Учні з однаковими фігурками складуть групу.

· Запропонуйте учням знайти серед інших когось в одязі такого самого кольору.

· Попросіть учнів написати учнів цифри 1 чи 2.

· Запропонуйте підняти 1,2,3 пальці.

· Запропонуйте учням поділитися на тих, хто народився влітку/взимку, за знаком зодіаку, за уподобаннями...

· Психолог каже кожному слово на вухо. Потім діти заплющують очі й методом імітації голосу тваринки знаходять свою групу.

Психотренінг відкриває дітям нові можливості на шляху до здобуття нових знань, через самовдосконалювання вони зможуть розвивати свої здібності, підвищувати рівень самоорганізації. Такі вміння допоможуть їм легше пристосуватися до сучасних умов існування, досягти відчутних результатів у навчанні, стати успішним у житті.

Кiлькiсть переглядiв: 81

Коментарi